Стегнат корем 3 упражнения с фитнес топка Мускулна масаНай-добрите упражнения за стегнато женско дупе.Тренировъчна програма и хранителен режим за МОЕТО тялISO 100 - Изолат протейн №1 отново и за 2015г.Протеините увеличават чистата мускулна маса!Безплатно посещение на Фитнес и SPA от mutant.bgОще отстъпки с Mutant Club Карта!Най-бързият начин да натрупате мускули през лятотоПротеинов шейк за след тренировка 8 вегетариански храни, за покачване на качествена мускМитове и факти за КреатинаТоп добавки за бързо топене на мазниниКои хранителни добавки предпазват мускулитеОсновни хранителни добавки за обем и силаТравми при трениране - как да ги избегнемКак да ускорим метаболизма си Л-карнитинът – полезен или вреден за Вашето здравеСъвети след тренировкаТоп 10 хранителни добавки за лятотоКак да предпазим мускулите по време на отслабване?Хранителни добавки при кардио упражнения7 лесни стъпки по пътя към мечтаната фигураMutant.bg с нова визия!

ХАРЕСАЙТЕ НИ






Л-карнитинът – полезен или вреден за Вашето здраве



Л-карнитинът – полезен или вреден за Вашето здраве

 

Л-карнитин е съединение, аминокиселина, която изпълнява три много важни функции, които подобряват спортните постижения:

1. Л-карнитин е хранително вещество, което прекарва мазнините през митохондриите на клетката, където биват изгаряни, а в същото време изкарва отпадъчният материал от процеса, в следствие на което се отделя енергия. Ако искате да използвате мазнините като гориво-ефикасно и ефективно се нуждаете от Л-карнитин.

2. Л-карнитин също помага да се подобри издръжливостта чрез инхибиране на натрупването на млечна киселина, една от основните причини за умората.

3. Л-карнитин доказано се използва, за да се намали натрупването на метаболитни отпадъци по време на тренировка, за да помогнете за увеличаване на натоварването по време на тренировка и повишаване на възстановяването след тренировка.

Добавката Л-карнитин излага ли Ви на риск?

Нека погледнем по-отблизо. Първо обаче, е важно да се има предвид аксиомата, "ако малко е добро, много не е непременно по-добре." Дори и основните вещества, необходими за да живеем, могат да бъдат предозирани, допринасяйки за вредни, животозастрашаващи последствия. Примери на излишните крайности са вода, натрий и въглехидратни вещества:

Изчерпване на водите / дехидратация може да те убие, но твърде много вода "водна интоксикация" също е смъртоносна.

  • Твърде малко натрий е известно като хипонатриемия, аварийно животозастрашаваща. Твърде много натрий води до хипернатремия, който също има потенциално фатални последствия.
  • Твърде много захар или въглехидрати, са свързани с диабет. Когато, оборотът на кръвната глюкоза е не прекомерно отнемащ въглехидрати - по време на тренировка е безопасно и препоръчително.

Л-карнитин е хранително вещество, което транспортира мастните киселини към митохондриите, за да ги използва като източник на гориво, енергия.
Редица публикувани изследвания, в списание "Nature Medicine", върху спортисти показват, че добавянето на L-карнитин помага и поддържа изпълнението на упражненията.

Както се съобщава в повечето изследвания, увеличаването на максималната консумация на кислород и понижаването на респираторния коефициент показват, че Л-карнитин е в състояние да стимулира липидния метаболизъм (например използването на мастни киселини за гориво).

Последните данни показват, че L-Carnitine играе решаваща роля в превенцията на клетъчното увреждане и влияе благоприятно върху възстановяването на тялото. Освен това, наред с другите ползи за мозъка, структурата на тялото, и митохондриалното здраве, Л-карнитин е от съществено значение за нормалната функция на сърцето.

Ако вие консумирате допълнително Л-карнитин, Ви препоръчваме да се придържате към дози от порядъка на 2000 мг (2 g) дневно.

 
 

Марките с които работим