Стегнат корем 3 упражнения с фитнес топка Мускулна масаНай-добрите упражнения за стегнато женско дупе.Тренировъчна програма и хранителен режим за МОЕТО тялISO 100 - Изолат протейн №1 отново и за 2015г.Протеините увеличават чистата мускулна маса!Безплатно посещение на Фитнес и SPA от mutant.bgОще отстъпки с Mutant Club Карта!Най-бързият начин да натрупате мускули през лятотоПротеинов шейк за след тренировка 8 вегетариански храни, за покачване на качествена мускМитове и факти за КреатинаТоп добавки за бързо топене на мазниниКои хранителни добавки предпазват мускулитеОсновни хранителни добавки за обем и силаТравми при трениране - как да ги избегнемКак да ускорим метаболизма си Л-карнитинът – полезен или вреден за Вашето здравеСъвети след тренировкаТоп 10 хранителни добавки за лятотоКак да предпазим мускулите по време на отслабване?Хранителни добавки при кардио упражнения7 лесни стъпки по пътя към мечтаната фигураMutant.bg с нова визия!

ХАРЕСАЙТЕ НИ






Митове и факти за Креатина



Митове и факти за Креатина

 

Креатинът е един от най-популярните добавки на пазара. За съжаление, има много митове и заблуди по отношение на нежеланите реакции и употреби. Научете фактите за креатин.

Креатинът е един от най-много проучваните добавки. Дори ако сте сравнително нов в света на бодибилдинга, вероятно сте чували за него. Какво е действието на Креатина? Креатин помага за борба с умората по време на тренировките ви, което ви позволява да работите по-дълго и с повече интензивност, в крайна сметка повишава вашата сила и размера на мускулите.

Как Работи

Добавянето на креатин служи за доставяне на креатинови молекули за поддържане нивата на фосфокреатина, който осигурява енергия за работещите мускули и увеличаване запасите на енергия.

Ако се изпозва правилно и последователно, Креатин може да бъде една от най-ефективните добавки за увеличаване на телесната маса и подобряване на структурата на тялото, сила и производителност с висока интензивност.

Безопасно ли е? Има ли причини да увеличим теглото си? Вреден ли е Креатин за бъбреците?

Ако търсите отговори на тези въпрои, значи сте попаднали на правилното място. Ето един поглед към някои общи митове за креатина и истината зад тях.

Мит 1 Креатин вреди на бъбреците и черния дроб

Факт: Установени са многобройни проучвания, проведени на креатин добавки, всички от които са изследвани при дългосрочната употреба на креатин и не изглежда да има някакви отрицателни странични ефекти върху черния дроб или бъбреците.

Не е истина, че креатинът причинява камъни в бъбреците или чернодробна недостатъчност. Може би объркването идва от повишените нива на креатинин (при изследване при бъбречни проблеми), което се случва при употреба на добавки с креатин. Въпреки това, това наличие на креатинин по никакъв начин не вреди на вашето тяло. Освен това, няма научни доказателства, които предполагат, че хранителната добавка с

Мит 2 Креатин Предизвиква стомашно-чревни разстройства.

Факт: Всички налични доказателства сочат, че креатин е безопасен за употреба, въпреки това може да причини някои малки чревни неразположения.

Има известна истина в това, че се наблюдават стомашно-чревни проблеми при прием на креатин, но това е рядко. В действителност, това е наблюдавано само при 5-7 процента от хората, които приемат креатин. Стомашните болки обикновено се получават, когато сте приели твърде много креатин наведнъж или на празен стомах.

Мит 3 Креатин предизвиква спазми и дехидратация

Факт: Няма данни, които да доказват, че креатин причинява мускулни крампи или дехидратация.

Един от най-често срещаните опасения за креатин е, че може да доведе до обезводняване или спазми, особено в горещите и влажни среди. Това просто не е така. Напротив, креатинът е бил предложен за средство да увеличи общата телесна вода, което помага за запазване на хидратацията на тялото.

В момента няма доказателства, че креатин има вредни последици за хидратацията или способността на тялото да регулира температурата си. Няма промяна или дори подобрява регулирането на температурата. Изследователи от San Diego State University съобщават, че креатин е в състояние да притъпи покачването на вътрешна температура в продължение на 60 минути при упражнения в жегата.

Освен това, няколко проучвания са установили, че креатин може да осигури подобрения в производителността в гореща и влажна среда, и че добавката не оказва влияние върху мускулни спазми.

Мит 4 Употребата на креатин може да предизвика Компартмент синдром - / нарушаване на микроциркулацията в мускулите/.

Факт: Въпреки че може да се наблюдава преходно повишаване на налягането след високи дози креатин, при препоръчваните дози не може да предизвиква Компартмент синдром.

Компартмент синдром е състояние, отнасящо се до прекомерно налягане в мускулите. Така че на теория, рискът от такъв синдром може да се увеличи, поради задържане на течности в мускулните клетки и увеличаване на общия размер на мускулната тъкан. Но реално Компартмент синдром по всяка вероятност е пряк резултат от нараняване, травма или в резултат на закъсняло лечение на контузии, което води до недостатъчно кръвоснабдяване на тъканите. Ако не се лекува, може да доведе до наранявания на нервите и тъканите.

Позовавйки се на статия, публикувана в "списанието на Американската Съвет на Family Medicine" през 2000 г., както и на други проучвания и изследвания, става ясно, че приемът на креатин не може да бъде причина за появата на Компартмент синдром.

Мит 5 Креатин ВОДИ ДО наддаване на тегло

Факт: Приемът на Креатин може първоначално да увеличи теглото с 0,8 до 2,9% от телесното тегло. Това е резултат на приемът на креатин като допълнение към силови тренировки. Тази комбинация води до увеличаване на мускулната маса и намаляване на мастната маса. Тази промяна на състава на тялото и съотношението мускулна маса : мастна маса е положителен резултата за нашето тяло.

                                                                       от Ciaran Fairman /bodybuilding.com/

Тук може да видите едни от най-качествените Креатинови продукти на Dymatise, Body Lab, Qamtrax nutrition, Mutant!

 
 

Марките с които работим